ponedeljek, 4. junij 2012

Gojenje čilijev - vrtna saga

Zdej se je pa zares začel. Gojenje čilijev v cvetličnih koritih je "za otroke", proti gojenju čilijev v vrtu. Čiliji v loncih so po presaditvi in aklimatizaciji v večjih loncih začeli vidno rasti in nekatere vrste (As, Mirasol, Bolivian Rainbow) že poganjajo čilije, druge vrste pa se resno krepijo in so na robu cvetenja. Situacija na vrtu pa je podobna Soški fronti. Čiliji so konstantno podvrženi hitro spreminjajočemu vremenu, poleg tega pa so podvrženi nočnim napadom polžev, ogrcev in to ne v mehki humusni zemlji, temveč v trdi zemlji kjer je bil še dober mesec nazaj travnik. Borba poteka vsak dan, zadnje dni pa je bilo kar nekaj uspehov pri obrambi pred polži in sicer s taktiko postanega piva v kozarcu. Vremenske pogoje pa smo omilili s postavitvijo tunela iz vrteksa. Ogrcev se je nemogoče odkrižati, ampak na srečo čilijev jim diši predvsem solata. Čilije pa smo na fronti podkrepili tudi s prvimi odmerki gnojila Bio algeen S-92

Prva bojna linija:


Hotelski gostje:


Srečnež v dvignjeni lazanja gredi:


Mirasol se važi (razvajenc)


Za ljubitelje fižola še vmesni rezultat eksperimentiranja z sedmimi vrstami slovenskih fižolov. Posebej opozarjamo na podeksperiment na levi, kjer sončnica služi kot prekla (hehe):


Dvignjena/lazanja greda res DELA, izboljšava leta!


Toliko do naslednjič, morda že jutri.

9 komentarjev:

  1. Čestitam, rastejo ti bistveno bolje kot meni :) Sam imam 6 kom Dorset Naga na vrtu in še nekaj Habanerov v loncih. Se mi zdi, da oboji bolj lezejo v zemljo kot iz nje :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sem odstranil komentarja, da na kratko strnem....čestitke za boj. Polž tud meni para živce pa ima kar nekaj za prilezt do rastlin. Sam nimam nič pod streho pa upam na najbolje. Imam pa v loncih Jalapeno, Birds Eye, Sweet and Hot in Bolivian Rainbow. Prve cvetne popke sem potrgal tako da se tvorijo že drugi in drugič jih bom nafutral z Bio Algenom ravno ta teden. prvič so ga dobili, ko sem presadil v velike lonce. Upam samo, da tole vreme ne bo pokvarilo rastlin.

      Vse čestitke drugač.....jst nažalost nimam zemlje na voljo. Mogoče kdaj v prihodnosti.

      Izbriši
  2. @andrej "bolj lezejo v zemljo kot iz nje" - se popolnoma stinjam, rastlince se vidno borijo, ampak vendar delajo cvetove. Izjema sta trinidad scorpion in tabasco, sekira me še posebno slednji, ker tudi tabasco v loncu v rastlinjaku ne naredi nobenega cveta. Se mi pa zdi da zna poletno vreme in malo gnojila močno izboljšat stanje čilijev v vrtu.

    @peter "Prve cvetne popke sem potrgal" jaz sem jih sicer pustil, odtrgam pa kak rumen spodnji list. Sicer mi pa vsaj ti v loncih kar lepo delajo, postajajo prava grmovja in tudi cvetov je kar nekaj.

    OdgovoriIzbriši
  3. Živjo....tole sonce sem težko čakal. Cvetke delajo naprej vse rastline razen Birds Eye čilijev, ki jih še niso naredili. Zdajle dobijo drugo dozo alg potem pa počasi še drugo hrano. V tem dežju jih je pral da so bili čisto ubogi.

    OdgovoriIzbriši
  4. Prinas čakamo na prve cvetke.....močno vodi Bolivian Rainbow čeprav je od vseh najmanjši. Birds Eye pa sploh še nima nastavkov.

    OdgovoriIzbriši
  5. Še jaz, še jaz :)
    No, pri meni se situacija malo popravlja. Dorset Naga, ki je na vrtu, je končno prišla k sebi. Rastline so lepe temno zelene. Ena ima nastavke za nekaj svetov. Ostale 'Nage' in Habanero, ki pa so v loncih, pa so še vedno bolj klavrni.
    Bom danes (če še ne bo tema, ko pridem domov) slikal in prilimal link tukaj.

    OdgovoriIzbriši
  6. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  7. Obljuba dela dolg:

    6x Dorset Naga:
    https://www.dropbox.com/s/mozg56cpy34z7qh/2012-06-26%2017.56.36.jpg

    Vidijo se že natavki cvetov:
    https://www.dropbox.com/s/ak570rlbzbz5kst/2012-06-26%2017.57.17.jpg

    https://www.dropbox.com/s/xkq7263y8z96hp6/2012-06-26%2017.58.04.jpg

    V loncih:
    https://www.dropbox.com/s/gks45masvpfnt8g/2012-06-26%2018.01.18.jpg
    Spredaj levo 2x Jackfruit (http://en.wikipedia.org/wiki/Jackfruit)
    za tem nekajkrat Marakuja, ostalo pa Dorset Naga in Habanero...

    OdgovoriIzbriši
  8. Aha vidim, da v loncih zgledajo podobno kot moji....pred tednom sem dodal malo dušičnega gnojila, ker jih je dež spiral in so rumeneli + dodal sem še eno rundo gnojila za paradižnike. Rezultat je tak, da so čisto znoreli. Iz prav vsakega mesta, kjer so bili odpadli listi in še povsod drugje poganjajo kot nori! Bolivian Rainbov in Jalapeno imajo že po nekaj odcvetelih cvetov in nastavkov ploda. Ko sem
    še razmišljal ali je lokacija z dopoldanskim soncem dobra si nisem mislil da jim bo tako udobna. Dopoldne dobijo poln šus svetlobe in vročine, popoldne uživajo v senci in vročini. Glede na vse ostalo zasajeno v loncih bo tole kar v redu. Slike tudi zrihtam.......

    OdgovoriIzbriši