četrtek, 21. februar 2013

Čili delavnica in menjava semen


Da spodobno začnemo leto gojenja čilijev, sem se odločil, da delim lanske izkušnje in semena :) v živo in sicer na "delavnici" gojenja čilijev in izmenjavi semen, ki bo v četrtek 28.2.2013 ob 18. uri v Mladinskem centru Kotlovnica Kamnik, Fužine 10, Kamnik. Naredili bomo kratek pregled po fazah vzgajanja čilijev: kalitev, presajanje, navajanje na zunanje temperature, presaditev v vrt, gnojenje, opraševanje, pobiranje pridelka, načini uporabe čilijev in prezimovanje. Na koncu sledi še izmenjava semen. Če semen nimate, se jih bo dalo brezplačno dobiti na delavnici. Za rajc pa še zgornja slikca posušenega pridelka iz lanskega leta.

še fb link: http://www.facebook.com/events/608320042527522/


7 komentarjev:

  1. Bilo je super! Poučno-uporabno in skovikajoče. Razšli smo se oboroženi, s pekočimi vtisi, ki pa se niso prenesli v jutranje rituale.
    Hvala ti da si delil modrosti, upam da bojo vzklile.

    OdgovoriIzbriši
  2. Najine sva dala kalit 1 in 2 marca. Ene 7 dni je trajalo, da so prvi vzklili. Seveda tudi odvisno kje so korita in tudi odvisno od sorte. Toda prvih pravih listkov še ni. :(
    Sem pa zgleda dobila vrtiček blizu doma. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Odličen blog, kateri mi je pri vzgoji ZELO v pomoč. Meni so se tudi 2 dni nazaj prvi poganjki pokazali.
    Hvala res!

    OdgovoriIzbriši
  4. @matevž hvala, pa čim več klasičnih jutranjih ritualov
    @ana no fino, da semena niso piškava :) , pa velik veselja z vrtom
    @clementino me veseli, da ti je blog v pomoč, ko pa se brcnem v rit, pa napišem še kakšno o prezimitvi čilijev in letošnjih poganjkih

    OdgovoriIzbriši
  5. Hey,

    Letos se se tudi sam odločil da bom začel gojiti svoje čilije. Sem pa tukaj zelo neizkušen in po pravici povedano nimam pojma. Bi bil vesel kakšnega nasveta o sajenju. Tudi kje se bi dalo dobiti kakšna bolj exotična semena. Trenutno jih imam posajenih okoli 30 čilijev? imam pa tudi svoj vrt, ki pa zaradi vremena še ni uporaben. Če imaš kakšen dobr nasvet se priporočam: gregor.raicevic@gmail.com
    Hvala! Lahko pa si tudi na mojem blogu pogledaš pod rubriko moj vrt...

    Lep pozdrav,
    Gregor

    OdgovoriIzbriši
  6. zdravo,

    jebentiš sem se pa pozno spomnil. Verjetno si do sedaj že vse posadil, če ne, predlagam, da posadiš nekaj čilijev v lonce premera cca 30 cm, po eno sadiko na en lonec. Poskrbi za gnojenje, priporočam, da v lonec z vodo namočiš koprive in gabez, vsak dan premešaš in imaš po kakšnem tednu super gnojilo za čilije in paradižnike (nujno ga mešaj z vodo npr. 1/10, ker je močno), s tem zaliješ 1x na dva do tri tedne, lahko tudi manj. Če se ti pa ne da s tem bavit pa kupi kakšno tekoče bio gnojilo za paradižnike.

    OdgovoriIzbriši
  7. Letina uspela!! No ja, sej še vedno rodijo. Res bo treba drugo leto vsaj pol mesca prej začet, ker jim manjka. Šele konec avgusta se lahko pohvalim, da so res začeli delat.
    Malo me sicer skrbi Rocoto, rastlina lepa, cvetov ogromno (že druga runda), toda plodov še ni nič. Se ti ne oplajajo sami? Sicer sem danes našla 1 začetek feferona... Sicer bo pa ta sigurno šel prezimit.
    Se pravkar pripravljam na pripravo Jalapenjo omakce (http://www.coolinarika.com/recept/tabasco-jalapeno-1947/) :)
    Naslednja bo Tobasco omakca.
    Najboljša letina je od čokoladne Nake Jolokie. Iz enega grma sem pobrala že vsaj 30 paprik, pa jih je še vsaj 2x toliko. :)

    Boris je nekaj omenjal, da ste se pogovarjal o čili izmenjavi idej, preverba letine,... Kdaj in kje?

    OdgovoriIzbriši